Het eerste staatsbezoek van koning Willem-Alexander en koningin Máxima is begonnen! Rond elf uur arriveerde het koningspaar in Polen, om daar twee dagen te lobbyen voor de Nederlandse handel. Op de eerste foto's is te zien dat koningin Máxima voor de eerste programmaonderdelen heeft gekozen voor een nieuwe japon van NATAN in de toepasselijke kleur rood/roze (Poolse vlaag is rood/wit) en eveneens rode accessoires. Wat mij betreft een prachtige keuze en een mooie start van het eerste staatsbezoek! 

De jurk is nieuw, maar de accessoires zagen we eerder tijdens de uitreiking van de Four Freedom Awards. Mooi dat de koningin haar hoed heeft afgestemd met haar schoenen en clutch! 

De broche die Máxima draagt komt uit de koninklijke kluis en komt in deze log (link) uitvoerig aan bod.

De armband die Máxima draagt, is geinspireerd op de tutti frutti-sieraden van Cartier. Klik hier voor een speciale log over het juweel.

Foto's met dank aan: 

Twitter 
NOS 

Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

Reacties


afbeelding van Mary

Mary

dinsdag 24 jun 2014 - 12:05

Oh rood, ik dacht dat het (jurkje) roze was. Leuk, gewoon jurkje. Mooie hoed.

afbeelding van MeRoyalty

MeRoyalty

dinsdag 24 jun 2014 - 12:40

Prachtig! De hoed is lekker groot, ik hou ervan! :)

afbeelding van Annet

Annet

dinsdag 24 jun 2014 - 12:48

Net de foto's van Royals by Robin bekeken. Ik ben enthousiast. Kleur prachtig, lengte en pasvorm helemaal goed. Leuk dat de accessoires net een iets andere kleur dan de jurk hebben. Ik ben benieuwd naar de ontwerper van de jurk.

afbeelding van elise1

elise1

dinsdag 24 jun 2014 - 13:00

Mooi jurkje, beeldschone hoed. Ziet er prima en verzorgd uit.

Maar ik hoop eerlijk gezegd wel dat het van een Nederlandse ontwerper is. Als dat niet zo is (hoe mooi ook ) is het een gemiste kans. De media schrijven over dit staatsbezoek dat het vooral gericht is op de handelsbetrekkingen tussen beide landen. Daar hoort de modebusiness ook bij en dus behoort ze een Nederlandse jurk aan te hebben. Ik hoop van harte dat dat vandaag het geval is!

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

dinsdag 24 jun 2014 - 13:14

Volgens mij is dit jouw favoriete stokpaardje, maar de keuze voor een Nederlandse ontwerper is natuurlijk aan te prijzen. Toch verwacht ik dat dit een ontwerp is van NATAN, maar een bevestiging is nog niet binnen. Overigens vraag ik me af in hoeverre de modeindustrie aan bod komt en of de Poolse media uberhaupt zou schrijven over een Jan Taminau, Mart Visser oid en dat de mode-hoogtepunten toch vooral de inhuldiging, verjaardagen, etc. zijn :)

afbeelding van elise1

elise1

dinsdag 24 jun 2014 - 13:25

Daar gaat het niet om, ze geeft gewoon een verkeerd signaal af als ze weer met een Belgische jurk komt. Zie niet in waarom ze daar altijd voor kiest. Is de mode van Natan echt zoveel mooier?
Maar stel dat dat zo zou zijn : het is niet haar taak als Koningin om er als mooiste van het land uit te zien. Ze is er om ons land te vertegenwoordigen, niet om als modepop te fungeren. Ze helemaal helemaal niet te schitteren en op te vallen met haar kleding. Ze heeft zoveel inhoud en uitstraling, dat moet toch voldoende zijn? Door zo te focussen op wat ze aanheeft, sneeuwt dat helemaal onder.

afbeelding van Kate

Kate

dinsdag 24 jun 2014 - 13:41

@Elisel, ik ben het volledig met je eens .
Het gaat notabene over handelsbetrekkingen ,en weet ze dan niet dat in haar "eigen" land de mode industrie het zwaar te verduren heeft ?
Ze zou dit zou goed op de kaart kunnen zetten ,......

afbeelding van Els

Els

dinsdag 24 jun 2014 - 13:57

Wil je aub ophouden over dat ze Ned. ontwerpen zou moeten dragen? Ben die discussie echt zat.
Ze moet dragen waar ze zich goed in voelt, passend bij de gelegenheid en wat bij haar uitstraling past.
En of ze nou van Piet, Klaas of Peter of Claes draagt, als ze Nederland maar goed vertegenwoordigd en wij trots op haar en haar man kunnen zijn.

afbeelding van Kate

Kate

dinsdag 24 jun 2014 - 14:25

@Els ,sorry als het je irriteert.
Maar ik ken de branche van binnenuit en weet dat men zoooo hoopt op een Ned. ontwerp
Je zag het met ski vakantie ,de dames in blauw bloed waren lyrisch over dat Maxima bij hun zaak besteld had .
Misschien de redding van hun bedrijfje geweest ,ik weet het niet ,maar of je het hysterisch vond of niet ,iedereen kon wel zien dat ze helemaal blij waren.
En ik zal proberen er niet meer over te schrijven ,vind het vervelend dat je het zat wordt .
Ik hoopte alleen op wat begrip voor de situatie in veel bedrijven ,erg nijpend..

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

dinsdag 24 jun 2014 - 14:29

Er is geen verbod op deze discussie en zolang het geen ellenlange disccussie wordt die elke log overheerst dan zie ik er geen problemen mee. Ik ken de branche niet heel goed van binnenuit, maar ik kan me niet voorstellen dat bepaalde ontwerpers niet staan te trappelen. Máxima is een mooie vrouw en mede daardoor een ideaal visitekaartje voor een ondernemer!

afbeelding van Carmen

Carmen

dinsdag 24 jun 2014 - 14:32

Kate, of dit nou net zo'n goed voorbeeld is weet ik niet, want zoals ik begrepen heb klapten deze dames op een vrij ongepaste manier uit de school en als iets 'not done' is in koninklijke kringen is het dat wel. Ik snap dat ze blij zijn, maar je kunt ook een beetje gepaster reageren.

afbeelding van Maria

Maria

dinsdag 24 jun 2014 - 14:44

We weten vanuit de UK dat wanneer 'Kate' iets draagt, dat direkt uitverkocht raakt.

afbeelding van Kate

Kate

dinsdag 24 jun 2014 - 14:45

@Carmen.Haha ja oké ,dat is een andere discussie .
Ik probeer te laten zien ,hoe blij ze met de klandizie van Maxima waren.
En ja ,die is misschien ook ter plekke weer beëindigt.....-;)
Weet niet zo snel een ander voorbeeld wat iedereen heeft kunnen zien

afbeelding van elise1

elise1

dinsdag 24 jun 2014 - 15:01

Els, ik val in herhaling maar als Koningin kan Maxima echt niet doen waar ze zin in heeft, hoor. Ze heeft een belangrijke positie plus de daarbij behorende verplichtingen. En als ze Nederland goed wil vertegenwoordigen dan hoort daar nu eenmaal Nederlandse kleding bij. Is niet anders.
Zie Letizia, Kate, Mary en Mathilde: die doen dat veel beter. Je kunt best eens een keer iets van een buitenlandse ontwerper aan, maar de hoofdmoot hoort gewoon uit eigen land te komen.

afbeelding van Marianne Rietjens

Marianne Rietjens

dinsdag 24 jun 2014 - 19:33

Ben het met je eens, Elise1. Ik vind dat het voortdurend benadrukt mag worden dat onze koningin ook onze mode-industrie in het buitenland mag laten zien. De andere koninginnen/ kroonprinsessen doen dat ook. Niets mis mee. Handelsmissies naar het buitenland? Koning koopman? Geweldig, maar neem de koningin mee als topmodel van onze ontwerpers/ fashionindustrie.

afbeelding van Myrte

Myrte

dinsdag 24 jun 2014 - 20:27

Ben het zeer met je eens. Het zou bij een handelsmissie eerder spiegeltje spiegeltje aan de wand wie verdient het meeste voor het land moeten zijn.

afbeelding van mmiepke2

mmiepke2

woensdag 25 jun 2014 - 00:40

wiens brood men eet wiens taal men spreekt!!!!

afbeelding van mmiepke2

mmiepke2

woensdag 25 jun 2014 - 00:40

wiens brood men eet wiens taal men spreekt!!!!

afbeelding van mmiepke2

mmiepke2

woensdag 25 jun 2014 - 00:47

Hoe kun je nu Nederland vertegenwoordigen in kleren uit een ander land??????????????
ze hoort zich "goed " te voelen in een Nederlands ontwerp!!!!!!!!!!! denk aan hoe Diana de complete stoffige engelse mode uit het slop heeft getrokken ; die export (mode) staat nu op de tweede plaats na de auto industrie in de UK...................; zou toch leuk zijn jou (jullei) én mijn centjes ( handels balans) als dat in NL óók zou gebeuren!!!!!!!!!!

afbeelding van mmiepke2

mmiepke2

woensdag 25 jun 2014 - 00:23

1000 pro mille gelijk!!!!!!!!!!!!!!!

afbeelding van mmiepke2

mmiepke2

woensdag 25 jun 2014 - 00:34

Stel dát we geen goede mode ontwerpers in huis zóuden hebben ; dan snap ik Maxima wel ;maar we zijn op mode gebied écht nét zo goed als op voetbal gebied!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! denk aan ................Ronald Kolk ...........Janice..............Georgine etc etc etc
Hallo............. "onze" mode wordt over de hele wereld verkocht!!!!!!!!!!!!!! "Dutch desing" zou door haar een TOP export product kunnen worden ooooooooooooo enne laat spijkers en spijkers dan nog ff in de kast hangen grrrrrrrrrrrr

afbeelding van car

car

dinsdag 24 jun 2014 - 13:07

Met omslagdoek vind ik het plaatje af!! Door de lengte van het jurkje en de nette mouwtjes, had het wat pittiger kunnen worden met een wat hogere hak! Maar dit is een plaatje wat velen graag willen zien, dus keurig!
Dan pakt ze vanavond maar uit met dr hakken;)

afbeelding van Christa

Christa

dinsdag 24 jun 2014 - 17:08

Prima hakken, niets mis met de hoogte, moet zeker niet hoger, dat wordt nu heel snel ordie, en ze is geen model maar onze Koningin! Pumps zijn altijd mooi en klassiek en dat heeft, denk ik, toch de voorkeur boven schoenen met plateauzolen en peeptoes of veel te hoge hakken waar je je nek bijna op breekt! Ik zie de laatste tijd dat Maxima veel meer pumps draagt dus ik ben blij!
;-))

afbeelding van Elsfiederels

Elsfiederels

dinsdag 24 jun 2014 - 19:14

Ja, heel fijn, ik vind dit soort (lage) pumps wel tien keer stijlvoller dan hoge glimmende peeptoes!

afbeelding van Wilma

Wilma

dinsdag 24 jun 2014 - 13:09

Heel mooi,vind deze jurk nog mooier dan in Middelburg!SUPER hoed!
Prachtig gedaan en passend,dat ze bij de kranslegging een stola om heeft gedaan!
WA ook prima in het pak,dit staan hem goed!
Een goede start!

afbeelding van Royal Ellen

Royal Ellen

dinsdag 24 jun 2014 - 13:18

Ik heb net onder de andere log al even gereageerd, dus hier nog maar even voor de goede orde! :)
Ze heeft haar prachtige oorbellen aan, ik ben echt dol op deze set!!

Het lijkt me toch echt een fuchsia-roze jurk (en niet rood!):
Erg leuk gecombineerd met de bordeau-rode accessoires, heel chique.

Alleen de stola ietsje minder, maar dat was waarschijnlijk vereist voor de kranslegging:
http://robinutrecht.photoshelter.com/gallery-image/STAATSBEZOEK-POLEN-KO...

Ik vind Maxima grote hoeden in het algemeen fantastisch staan, maar ik heb wel de voorkeur voor een iets meer "open model", want dit type "lampekap" (met alle respect hoor, anders krijgen we daar weer discussie over!) maakt haar gezicht soms wel erg donker:
https://www.anpfoto.nl/downloadpicturepreview.pp?id=27792789
of: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-8/10333458_...
Maar wie weet, heeft ze dat wel express gedaan zodat ze geen zonnebril op hoefde te doen - ha ha! :)

Op deze foto kun je de schoenen goed zien:
http://robinutrecht.photoshelter.com/gallery-image/STAATSBEZOEK-POLEN-KO...

Helaas, en ik weet dat deze website niet over de Koning gaat, maar wederom een erg slecht zittend kostuum:
http://robinutrecht.photoshelter.com/gallery-image/STAATSBEZOEK-POLEN-KO...

afbeelding van Wilma

Wilma

dinsdag 24 jun 2014 - 13:16

RoyalEllen,je hebt helemaal gelijk over het pak van de koning!
Had deze foto nog niet gezien,inderdaad erg slecht zittend!

afbeelding van jeanine68

jeanine68

dinsdag 24 jun 2014 - 13:19

Wat een ontzettend leuk jurkje! Prachtige kleur. Dit staat Maxima heel pittig.
Als Maxima de stola er bij om heeft ziet het er nog mooier uit! Geweldige hoed, mooi groot en een mooie warme kleur.
Ook de clutch, schoenen en handschoentjes.....kortweg.....alles ziet er tip top uit!
Ook de sieraden vind ik er heel mooi bijpassen. Van deze armband heeft Maxima toch ook een ketting? Droeg ze die ketting niet met de verjaardag van Willem Alexander? Geweldig Maxima! TOPPIE!
Willem Alexander ziet er ook keurig uit, zoals altijd tegenwoordig, allen het pak wordt een tikkie te groot. Dat ga je krijgen als je aan het lijnen ben...Het had misschien leuk geweest als hij zijn roze/rode stropdas om gedaan had...Maar, het ziet er ook keurig verzorgd uit.
Ik ben benieuwd wat we vanavond te zien krijgen...!!

afbeelding van Carmen

Carmen

dinsdag 24 jun 2014 - 13:38

Prima en verzorgd totaalplaatje. Voor zover ik het kan zien met omslagdoek mooier dan zonder. Volgens mij is het jurkje trouwens echt roze en niet rood, maar dat kan aan de foto's liggen natuurlijk.
Ik ben in ieder geval al erg nieuwsgierig naar de jurk die we vanavond te zien krijgen.

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

dinsdag 24 jun 2014 - 13:41

Ja, nu er steeds meer foto's binnen komen lijkt het echt fuchsia te zijn. Vind het een prachtig jurkje!

afbeelding van Carmen

Carmen

dinsdag 24 jun 2014 - 14:10

Fuchsia vind ik sowieso prachtig bij Maxima. Over fuchsia gesproken...ik hoop haar bij een zomerse gelegenheid nog eens terug te zien in die schitterende Giambattista Valli jurk die ze op de Antillen droeg. Wat een plaatje toen he!

afbeelding van Annelie

Annelie

dinsdag 24 jun 2014 - 13:48

Ik vind dit ook een fantastisch mooi jurkje. Ben echt super tevreden! De hoed staat er ook mooi bij en is echt uitermate geschikt voor een staatsbezoek.
Jammer dat het pak van de koning zo slecht zit. Ik zou hem zo mee willen nemen naar een herenmodezaak om hem een heel aantal goed zittende pakken te verkopen. Erg jammer is dit, want ik weet zeker dat een meer aangesloten pak hem veel mooier en nog een tikkie slanker maken!
Ik ben ook zeer benieuwd naar wat we vanavond te zien krijgen!

afbeelding van Kate

Kate

dinsdag 24 jun 2014 - 13:52

Een mooi plaatje zo samen .
Het is een mooi jurkje ,maar waarom niet die uit Middelburg aan gedaan?
Volgens mij komt het op hetzelfde neer .
En dan dé koning ,dat is gewoon slecht zittend ,vraag me af ,ziet Maxima dat niet ?
De hoed is erg mooi ,maar vind hem eigenlijk best groot en overheersend alleen met het jurkje.
Maar er zullen nog wel meer jurken / pakjes langs komen ,ben benieuwd!

afbeelding van Els

Els

dinsdag 24 jun 2014 - 13:54

Ook op ander onderwerp gereageerd, maar waarom toch die grote hoed? Je ziet amper wat van haar gezicht, zonde.

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

dinsdag 24 jun 2014 - 13:55

Misschien vanwege alle positieve reacties op de soortgelijke zwart/witte versie?

afbeelding van Els

Els

dinsdag 24 jun 2014 - 13:59

Droeg ze die ook zo ver naar voren? Nu kun je haar gezicht nauwelijks zien, en dat vind ik jammer.

afbeelding van Annelie

Annelie

dinsdag 24 jun 2014 - 14:50

Ik denk dat zij meer van de anderen kan zien, dan anderen van haar gezicht.

afbeelding van Maria

Maria

dinsdag 24 jun 2014 - 14:08

Het spijt me dames, ik vind de hele uitstraling niks. Mijn commentaar is gebaseerd op RR foto 2 en 13.

Polen heeft zowel in WWI als WWII een enorme prijs betaald. Ik had dus veel liever een donkere, gepaste, kleur kleding gezien en daarbij dan ook niet:

een hoed die te groot is
oorbellen die geschikt zijn voor een gala jurk
een omslagdoek
een bungelende tas met 1 handschoen eruit stekend.

Ik begrijp best dat er onder jullie zijn die het zat worden kritiek te zien. Ik heb overwogen mijn mening daarom niet te plaatsen, maar besloten dat toch te doen.

afbeelding van Marianne Rietjens

Marianne Rietjens

dinsdag 24 jun 2014 - 14:20

Maria, iedereen mag zijn/haar mening geven over de kleding c.q. verschijning van Màxima. En of je het wel of niet eens bent met andere reageerders, doet niet ter zake. Jij geeft jouw mening, zij die van hen. Juist leuk als er eens anders gekeken wordt naar een japon in samenhang met het doel of de omgeving waar hij gedragen wordt.

afbeelding van Maria

Maria

dinsdag 24 jun 2014 - 14:23

:-)

afbeelding van Carmen

Carmen

dinsdag 24 jun 2014 - 14:21

Kritiek ventileren mag altijd lijkt mij, zo lang het respectvol gebracht wordt.
Staat het hele programma van vandaag in het teken van herdenking, kranslegging etc. van beide oorlogen? Dan snap ik je insteek. Maar als het maar een klein onderdeel van het programma is zou ik niet weten waarom ze niet in een felle kleur gekleed zou mogen zijn.

afbeelding van Maria

Maria

dinsdag 24 jun 2014 - 14:31

Dan verschillen we inderdaad, omdat ik vind dat juist die 'kleine' onderdeeltjes heel belangrijk zijn. De toon die wordt gezet tijdens een officiele kranslegging (eerste aktiviteit vandaag?) weegt voor mij veel zwaarder dan een museumtour of een bezoek aan de locale markt.

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

dinsdag 24 jun 2014 - 14:34

Hieronder zie je het programma. Ik hoop wel met jou mee dat ze zich omkleed voor 15.00 uur.

10.45 uur: aankomst op vliegveld Warschau
11.15 uur: welkomstceremonieel bij Presidentieel Paleis
11.35 uur: audiëntie bij President
12.10 uur: kranslegging Graf Onbekende Soldaat
12.30 uur: werklunch in Belweder paleis
13.50 uur: doorstep
14.15 uur: ontmoeting parlement (Sejm)
15.00 uur: Museum van de Opstand van Warschau
- presentatie gedenkmonument Sobibor
- bezoek museum van de Opstand van Warschau
16.15 uur: bezoek Stanislaw Maczek Monument
- ontmoeting veteranen
- opening Routes of Liberation
19.30 uur: staatsbanket

afbeelding van Maria

Maria

dinsdag 24 jun 2014 - 14:47

Oh wow, dus niet zozeer een 'vrolijke' dag. Dat is een indrukwekkende agenda.

Wat zou een 'doorstep' zijn?

Nu, tijd voor koffie en ontbijt hier. Het is 8.45am.

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

dinsdag 24 jun 2014 - 14:23

Je bent toch niet verplicht iets mooi te vinden? :) Ook minder positieve reacties zoals de jouwe (die goed onderbouwd is) zijn van harte welkom! Dat neemt niet weg dat ik het niet met je eens bent, want Polen doet het momenteel hartstikke goed. Ze zijn als een van de weinige (of enige?) landen binnen de EU die positief draaien hoorde ik vanmorgen en de handelt bloeit enorm. Een beetje feestelijkheid is dus wel op zijn plek :) (Maar misschien scheelt het dat ik niet van de oorlog-generatie ben?)

afbeelding van Maria

Maria

dinsdag 24 jun 2014 - 14:42

Ik weet niet of het iets met de oorlog-generatie te maken heeft, daar bijn ik trouwens ook te jong voor ;-)

Wat ik op jouw site, en elders ook bij andere onderwerpen, erg interessant vind is dat er, ten minste, 2 manieren van denken zijn:

a. doe wat je lekker vindt.
b. pas je je aan aan de gelegenheid.

En die twee kunnen weleens botsen.

Wat ik dus voor mezelf maar doe is: als het geschikt is voor zo'n serieus moment, is het daarna ook heel netjes/mooi voor andere aktiviteiten. Maar het zwaarste moment van een dag geeft de toon aan, tenzij ik tijd heb om me thuis om te gaan kleden.

Pagina's

© 2017 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?